
aninews.in

CCP buys media influence by paying
millions to US dailies, magazines:
report

ANI |

3-4 minutes

Updated: Jul 03, 2021 22:11 IST

Washington DC [US], July 3 (ANI): China's propaganda outlet
China Daily paid millions to prominent US newspapers and
magazines in the last six months to buy media influence, an
independent analyst reported citing documents filed with the US
Justice Department.
According to disclosures made by the justice department, the state-
run English-language newspaper China Daily paid several hundred
thousand dollars to prominent American publications like Time
magazine and Foreign Policy magazine in a span of six-month.
As many as USD 700,000 was paid to Time magazine; USD
371,577 to the Financial Times; USD 291,000 to Foreign Policy
magazine; USD 272,000 to Los Angeles Times; and over USD 1
million to others.
Last month, The Daily Caller had reported China Daily, controlled
by the Chinese Communist Party, paid more than USD 4.6 million
to The Washington Post and nearly USD 6 million to The Wall
Street Journal since November 2016.
Both newspapers reportedly published paid supplements that China
Daily produces called "China Watch." The inserts are designed to
look like real news articles, though they often contain a pro-Beijing
spin on contemporary news events.

As per the Justice Department, China Daily also paid for advertising

CCP buys media influence by paying millions to US dailies, magazines: ... about:reader?url=https://www.aninews.in/news/world/us/ccp-buys-media...

1 of 2 8/3/21, 11:42 PM

https://www.aninews.in/news/world/us/ccp-buys-media-influence-by-paying-millions-to-us-dailies-magazines-report20210703221145/
https://www.aninews.in/news/world/us/ccp-buys-media-influence-by-paying-millions-to-us-dailies-magazines-report20210703221145/
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/propaganda
https://www.aninews.in/topic/propaganda
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/magazines
https://www.aninews.in/topic/magazines
https://www.aninews.in/topic/us-justice-department
https://www.aninews.in/topic/us-justice-department
https://www.aninews.in/topic/us-justice-department
https://www.aninews.in/topic/us-justice-department
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china


in several other newspapers, including The New York Times
(USD50,000), Foreign Policy (USD240,000), The Des Moines
Register (USD34,600) and CQ-Roll Call (USD76,000).
It spent a total of USD11,002,628 on advertising in US newspapers,
and another USD265,822 on advertising with Twitter.
The Justice Department has for years required China Daily to
disclose its activities semi-annually under the Foreign Agents
Registration Act (FARA). The most recent filing, which China Daily
submitted on June 1, is the first to include detailed breakdowns of
payments to American news outlets. The outlet disclosed those
expenditures for the period between November 2016 and April
2020.
The Los Angeles Times, The Seattle Times, The Atlanta Journal-
Constitution, The Chicago Tribune, The Houston Chronicle and The
Boston Globe are all listed as clients of China Daily. The Chinese
outlet paid the Los Angeles Times $657,523 for printing services,
according to the FARA filings.
Pro-democracy groups have long warned about the Chinese
government's attempts to push propaganda through American
news outlets.
The report comes at a time when China Daily as well as other
Beijing-controlled propaganda media outlets have come under
intense scrutiny owing to the coronavirus pandemic.
Chinese government officials have tried to divert blame for the
spread of the virus to the United States and other Western nations.
Many of the regime-controlled outlets, including China Daily, have
echoed the communist leaders' talking points. (ANI)

CCP buys media influence by paying millions to US dailies, magazines: ... about:reader?url=https://www.aninews.in/news/world/us/ccp-buys-media...

2 of 2 8/3/21, 11:42 PM

https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/propaganda
https://www.aninews.in/topic/propaganda
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/propaganda
https://www.aninews.in/topic/propaganda
https://www.aninews.in/topic/china
https://www.aninews.in/topic/china

